Sunday, November 8, 2009

pening....

pening kepala memikirkan segalanya....inilah yang dinamakan manusia. takkan terlepas dari dugaan dan ujian.adakalanya dugaan hanya sementara,adakalanya berpanjangan.semua insan inginkan kebahagiaan yang berkekalan...namun tak semua impian akan menjadi kenyataan..

kenapa ada manusia yang sentiasa mempunyai hasad dengki yang tak sudah?lihat orang lain berjaya,timbullah rasa dengki..tak dapat cara elok, cara lain digunakan.tak ingatkah balasan akan datang?

ada pula insan yang mempunyai ego terlalu tinggi....terlalu tebal tembok ego...kenapa susah sangat untuk memahami insan yang berkongsi kasih?bukalah mata...pandanglah...betapa beratnya beban yang dipikul,menguruskan segalanya,berusaha menjadi yang terbaik,namun pada pandangan mata,masih ada lagi yang tidak sempurna.bukan ingin melawan,bukan ingin membantah,bukan mengutamakan yang lain.apakah perasaan jika tersepit antara dua?disini dan disana.

Mohon petunjuk dari Illahi agar diberikan yang terbaik,tunjukkan jalan yang benar,yang diredhai,dirahmati.berilah kekuatan untuk terus mencari pahala di dalam rumah tangga,bukannya mengumpul dosa.......

No comments: